fredag 13 november 2009

"Det går inte att handla för ett år framåt"

Hello Ullared!

Bild på nöjd Ullaredsbesökare (?) tagen av hannaka



"Jag hoppas att folk får sig en tankeställare kring sin egen
konsumtion".


Idag diskuterar jag Ullared i Expressen tillsammans med bl. a Pernilla Jonsson som jag träffat i morgonsoffan. Här kommer lite intressanta fakta om Ullared...


Mycket pengar
2008 besöktes Gekås av nästan fyra miljoner kunder. Det senaste försäljningsrekordet på Gekås Ullared sattes den fredagen den 30 oktober 2009 med en dagsförsäljning på 22,2 miljoner kronor! Bästa enskilda försäljningsmånaden genom tiderna blev oktober 2009 med fantastiska 500 miljoner kronor! Samma period förra året sålde man för 433 miljoner kronor.

Många besökare
Det senaste besöksrekordet slogs måndagen den 23 juli 2007 då 26 200 kunder besökte Gekås Ullared. Det betyder 1 500 fler kunder än den gamla rekorddagen från 2005! Varuhuset har 5 000 kundvagnar att låna ut, och 4000 kundkorgar.

På Gekås Ullared säljs en halv miljon jultomtar årligen liksom ca 100 miljoner bullformar, 12 miljoner bakplåtspapper, 1 miljon flaskor schampo, 12 miljoner sockar, 2.000 ton godis varav 325 396 påsar Ahlgrens bilar.


Sammanlagt lämnar 25 000 gula Gekåskassar i plast vårt varuhus - varje dag...
Jag undrar hur det är med tygkassar


Läs mer
Gekås har naturligtvis både en webbplats och en blogg
Finanskrisen bra affär för Ullared

3 kommentarer:

  1. Nej så är det och tyvärr verkar alldeles för många tro att man kan "spara" (eller som de så gärna uttrycker det "tjäna") pengar genom att göra av med dem på shopping. Jag är så glad över mina nyvunna insikter - ha en skön helg! Hälsningar Mimmi

    SvaraRadera
  2. Tackar för dessa siffror!!! De är verkligen hissnande och jag mår nästan illa. Bra att hänvisa till och stärka mina argument i diskussioner som då och då dyker upp angående detta "köpmekka". Minns knappt den gång jag besökte Ullared vid ca 10-års ålder. Har heller ingen lust att färska upp det igen med återbesök.

    MVH
    /åsa

    SvaraRadera
  3. Som lite familj har vi slutat att köpa storpack, men innan handlade vi mer, för att slippa åka i väg så ofta.
    Det funkar om man bara köper det man behöver, för visst behöver man diskmedel, bakplåtspapper (sparar otroligt mycket pengar att baka själv),
    toapapper (fast Jan Myrdal kör med bidé)

    SvaraRadera

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin