torsdag 8 mars 2007

Blää II

Sale Ends Today

Bilden på Banksy målningen är tagen av av BitBoy med Creative Commons Attribution-licens.

Chelee som har bloggen Con$umer Di$obedience är också trött på sitt köpstopp. Hon känner att hon fortfarande vill följa principerna men att hon inte vill skylta med följa "the Compact" längre. Ibland har jag samma funderingar och ångrar bittert att jag har bestämt mig för att köra ett helt år. Mitt köpstopp har visserligen medfört en rad positiva saker men ibland känner jag mig trist, tråkig och insnöad. Jag har dock bestämt mig för att vara principfast och göra mitt bästa att hålla köpstopp t.o.m september. Vi skall nämligen åka till Shanghai med jobbet i september och jag känner att jag vill kunna köpa med mig lite souvernirer utan att få dåligt samvete. Därefter skall jag utvärdera mitt köpstopp och se om jag fortsätter eller inte.
Liksom Chelee känner jag att jag har kommit en bit i min "utveckling":

I feel like I've proven that I can live without buying new for an extended period of time.
I'm more aware of purchases.
I still feel strongly about making good purchases.


Men jag tror också att det blir lite som att hålla någon form av diet, börjar man göra undantag eller fuska så blir det svårt att gå tillbaka till sin ursprungliga plan.


Idag fingrade jag på ett leoparddiadem på Glitter när jag var tvungen att köpa nya hårspännen (mina gamla har gått sönder). Jag var så nära att köpa det, det kostade ju bara 39 kr... men hejdade mig i sista stund.


Jag tror att jag skall läsa lite i boken som inspirerade mig till köpstoppet och se om jag kan få tillbaka gnistan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin